Jak działa agencja pracy tymczasowej?
Agencja pracy tymczasowej to podmiot, który pośredniczy w zatrudnieniu pracownika pełniącego obowiązki służbowe dla danej firmy przez określony czas. Na temat funkcjonowania takich agencji można znaleźć w sieci wiele informacji. My postanowiliśmy zebrać dla Was najważniejsze.
Agencja pracy tymczasowej rekrutuje i zatrudnia pracowników, którzy następnie delegowani są do realizowania określonych zadań dla pracodawców użytkowników. W tej sytuacji pojawia się trójstronny stosunek pracy pomiędzy pracownikiem tymczasowym, pracodawcą użytkownikiem oraz pośrednikiem, czyli agencją.
Pracownik jest zatrudniany przez agencję pracy tymczasowej. To agencja wypłaca pracownikowi wynagrodzenie. Jednakże przełożonymi pracownika są reprezentanci pracodawcy użytkownika, a w związku z tym pracownik jest zobowiązany wykonywać ich polecenia, jeśli wchodzą w zakres obowiązków zawartych w umowie o pracę tymczasową.
Umowa o pracę tymczasową jest umową zawieraną na czas określony, a okres zatrudnienia w jej oparciu jest zaliczany do stażu pracy. Będąc zatrudnionymi na umowę o pracę tymczasową:
- podlegacie ubezpieczeniu i macie odprowadzane składki (emerytalną, rentową, chorobową, zdrowotną),
- macie prawo do wynagrodzenia lub zasiłku również wtedy, gdy nie wykonujecie obowiązków, np. podczas pobytu w szpitalu,
- po każdych 30 dniach zatrudnienia nabywacie prawo do 2 dni płatnego urlopu wypoczynkowego,
- otrzymujecie takie samo wynagrodzenie jak pracownik zatrudniony u pracodawcy użytkownika na podstawie umowy o pracę na takim samym stanowisku.
Co ważne, będąc zatrudnionymi w agencji pracy tymczasowej, po zakończeniu realizacji zadań dla jednego pracodawcy użytkownika, możecie zacząć pracę dla kolejnego. Agencja przedstawi Wam możliwości.
Na koniec najważniejsze. Udział w procesie rekrutacyjnym prowadzonym przez agencję pracy tymczasowej nie wiąże się z żadnymi kosztami. Pobieranie opłat od kandydatów jest nielegalne!